piątek, 1 maja 2015

Limonkowy torcik z kiwi i wizyta u Ewy Wachowicz :)

Pyszny, lekki i szybki torcik z kremem o delikatnym smaku limonki oraz z owocami kiwi pod galaretką :) Wiem, galaretka na owocach kiwi nie ma prawa się zsiąść. A ja mówię że jednak się da :) Kto nie wierzy niech sam spróbuje :)


Składniki:

Biszkopt:
3 jajka
3 łyżki cukru
3 łyżki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia


Krem:
200 ml śmietany 30 %
250 g serka mascarpone
3 łyżki cukru pudru
skórka starta z jednej limonki
2 łyżeczki soku z limonki
2 łyżki wiórek kokosowych


Wierzch:
1 galaretka o smaku kiwi
4-5 sztuk kiwi


Sposób przygotowania:

1. Biszkopt: Białka jajek ubijamy na sztywno. Partiami dodajemy cukier. Nie przerywając miksowania dodajemy po jednym żółtku. Następnie dodajemy porcjami przesianą mąkę z proszkiem i miksujemy na najniższych obrotach miksera. Ciasto wylewamy do tortownicy o średnicy 24 cm wyłożonej papierem do pieczenia dnem i pieczemy w temperaturze 180 stopni ok. 20-25 min. Następnie studzimy. 

2. Krem: Limonkę sparzamy we wrzątku. Ścieramy z niej cienko skórkę i wyciskamy sok. Śmietankę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem. Dodajemy serek mascarpone, wiórki kokosowe, skórkę i 2 łyżeczki soku z limonki i dokładnie mieszamy. Masę wykładamy na biszkopt i wstawiamy do lodówki do stężenia.

3. Wierzch: Galaretkę rozpuszczamy we wrzątku wg przepisu na opakowaniu. Kiwi obieramy, kroimy w plastry i sparzamy krótko we wrzątku. Następnie studzimy na ręczniku papierowym. Plastry kiwi układamy na kremie limonkowym i zalewamy tężejącą galaretką. Wstawiamy do lodówki do całkowitego zastygnięcia galaretki. Smacznego :)


Jakiś czas temu wysłałam kilka swoich przepisów do Ewy Wachowicz. Wśród nich znalazł się i ten torcik. Jaka była moja radość, kiedy zadzwoniła do mnie asystentka Pani Ewy i powiedziała że spodobał im się mój przepis i zapraszają na nagranie programu "Ewa gotuje". Dosłownie skakałam z radości :) A potem nastały 3 tygodnie stresu i pytania jak to będzie. Nie pomogła mi w tym choroba i antybiotyk, który dostałam na chore gardło. Na szczęście w porę odzyskałam głos :) Nagranie odbyło się 30 marca w domu Pani Ewy i pojechałam na nie z mężem. Ekipa programu okazała się bardzo pomocna, sympatyczna i wesoła. Tak samo Pani Ewa - przesympatyczna kobieta :) Całej ekipie chciałam podziękować za współpracę, zdjęcia oraz pamiątki w postaci książek, miarki oraz siekaczki do ciasta kruchego :) Odcinek z moim udziałem można oglądać 2 maja o godzinie 10.15 na Polsacie :) Później znaleźć go będzie można na Ipli, odcinek 244.





6 komentarzy :

  1. No i ja na pewno obejrzę :) nastawiłam sobie przypomnienie + jeszcze ustawię w TV, żeby się przełączył, bo moja Córcia uwielbia zabawy pilotem i nie raz już mi psikusa zrobiła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja córa jest the best :) Mam nadzieję ze ja sama nie zapomnę obejrzeć :P

      Usuń
  2. Super,gratuluję,ja też obejrzę na pewno.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Daga, obejrzałam właśnie odcinek:) Super wyszło:) Teraz wiem, jaki masz głos :) Bo po samym pisaniu nie da się stwierdzić :)
    (szarak86)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziki Aga :) Po pisaniu to się głosu nie pozna niestety :)

      Usuń