sobota, 16 stycznia 2016

Bardzo kruche faworki

Przepis rodzinny - mam go od mamy i tylko według niego robię faworki. Są bardzo cieniutkie i chrupiące. Najlepiej od razu zrobić z podwójnej porcji bo szybko znikają :)


Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
4 żółtka
1 jajko
2 łyżki cukru
2 łyżki kwaśnej śmietany
2 łyżki wódki
olej do smażenia


Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki zagnieść na gładkie ciasto i odstawić na parę minut. Następnie uderzać w nie wałkiem (tyle czasu na ile nam starczy siły :)) aby jak najbardziej napowietrzyć ciasto. Tak przygotowane wałkujemy cieniutko. Radełkiem lub nożem (polecam nóż do pizzy) tniemy na paski o szerokości ok. 2-3 cm a następnie na krótsze paseczki długości ok. 10 cm. W każdym paseczku na środku robimy pionowe nacięcie przez które przewlekamy jeden koniec paska. Tak przygotowane faworki smażymy na rozgrzany oleju na rumiano z obu stron co trwa dosłownie kilka sekund. Ostudzone posypujemy cukrem pudrem. Smacznego :)

6 komentarzy :

  1. uwielbiam faworki, ale mi smaku zrobiłas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Tłustego Czwartku jeszcze trochę czasu więc na pewno zdążysz usmażyć :)

      Usuń
  2. dziś próbuje bo mam chęć wykazać się będę miała gościa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę powodzenia i smacznego :) I proszę o fotkę :)

      Usuń
  3. Mam bardzo podobny przepis tylko zamiast wódki może być tez ocet a faworki sa pyyyszne 😋 smaka mam na nie z rana 😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, octu czy spirytusu można dodać zamiast wódki.

      Usuń