środa, 22 lipca 2015

Domowa pizza

Jak dla mnie idealny przepis na pizzę. Wychodzi jeszcze lepsza niż z pizzerii. Dostałam go od mamy i lekko zmodyfikowałam. Dużym plusem jest brak potrzeby robienia rozczynu. Przy robieniu pizzy w domu najważniejsze jest, aby piec ją w jak najwyższej temperaturze i odpowiednio krótko, u mnie 12 minut w 250 stopniach.


Składniki:

Ciasto:
2 dag drożdży
30 dag mąki
1 żółtko
3/4 szklanki wody
sól
2 łyżki oleju


Dodatki wg uznania. U mnie było:
2 szt. kiełbasy śląskiej
30 dag pieczarek
2 ogórki kiszone
25 dag sera żółtego (u mnie Filipek)
oregano, bazylia
ketchup


Sposób przygotowania:

1. Przygotowanie ciasta: do miski przesiać mąkę, dodać szczyptę soli, żółtko, wodę i rozkruszone drożdże. Wyrobić na jednolitą masę i odstawić do wyrośnięcia. Po 30 min. dodać olej i wyrabiać aż ciasto nie będzie błyszczące. Rozwałkować i wyłożyć na dużą blachę z piekarnika (u mnie 40 x 30 cm), przykryć ściereczką i odstawić na ok. 30 min. do wyrośnięcia. Nie smarować blachy olejem!

2. Kiełbasę pokroić w półplasterki. Pieczarki pokroić w plasterki i dusić aż woda wyparuje. Ogórki pokroić w małą kostkę. Ser zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Ciasto posmarować ketchupem (lub ulubionym sosem pomidorowym), posypać żółtym serem, rozłożyć kiełbasę, pieczarki, ogórki i posypać przyprawami. Najważniejsze: piec w 250 st. C przez 10-12 min. Smacznego :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz