poniedziałek, 7 września 2015

Muffinki z bananami i czekoladą

W związku z tym, że muffinki mają to do siebie, że szybko się je robi i szybko się kończą, zapraszam na kolejne - z bananami i czekoladą :)


Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
125 g masła
1/2 szklanki mleka
2 duże banany
150 g mlecznej lub gorzkiej czekolady
sok i skórka z jednej cytryny


Sposób przygotowania:

1. Czekoladę drobno siekamy (dwie łyżki odkładamy). Banany rozgniatamy widelcem. Masło ucieramy z cukrem, dodajemy po jednym jajku i wlewamy mleko. Miksujemy do połączenia składników. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy do pozostałych składników i dokładnie mieszamy. Dodajemy banany, czekoladę oraz sok i skórkę z cytryny i delikatnie mieszamy. Formę na muffiny wykładamy papilotkami. Ciasto nakładamy do 3/4 wysokości papilotek (wyszły mi 22 muffinki). Wierzch posypujemy odłożoną czekoladą. Pieczemy w 200 stopniach ok. 20 minut. Smacznego :)

4 komentarze :

  1. Wyglądają pysznie
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W prawdzie ja nie lubię bananów w cieście, ale mój mąż mówi, ze by zajadał :);p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za bananami tez nie przepadam, ale muffinki mi smakowały :) Może i Tobie by posmakowały :)

      Usuń