piątek, 18 września 2015

Torcik ananasowo-cytrynowy

Zrobiłam ten torcik rodzicom z okazji 30 rocznicy ślubu. Szukałam przepisu szybkiego, gdyż musiałam go wykonać w dniu imprezy. Ten okazał się bardzo szybki i pyszny :) Dekorację zrobiłam z takich samych składników, ale ułożyłam z nich ukrytą dedykację :) A przepis pochodzi od Ewy z bloga Z cukrem pudrem.


Składniki: 

Biszkopt (należy upiec 2 sztuki):
2 jaja
2 łyżki mąki pszennej tortowej (z małą górką)
1 kopiasta łyżka ciemnego kakao
4 płaskie łyżki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia


Krem ananasowy:
1 puszka ananasów
1,5 łyżki cukru pudru 

2 łyżeczki żelatyny (z górką) (dałam galaretkę cytrynową rozpuszczoną w 1/3 szklanki wrzątku)
200 - 250 gramów śmietany kremówki 30% (dałam 400 g)


Dodatkowo:
1 galaretka cytrynowa (rozpuściłam wg przepisu na opakowaniu, do tortu zużyłam połowę a resztę zjadł mąż :))
1 duża cytryna
ewentualnie sok z cytryny


Sposób przygotowania:

1. Białka oddzielić od żółtek, ubić je na sztywno, dodać cukier i cukier z wanilią, miksować około minuty, następnie dodać żółtka, połączyć, wsypać resztę składników, zmiksować na średnich obrotach. Tortownicę o średnicy 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto. Wstawić je do piekarnika nagrzanego do 180 stopni piec do suchego patyczka (u mnie około 17 minut). Wyjąc z foremki wraz z papierem, czynność powtórzyć, czyli upiec dwa takie blaty biszkoptowe. Obydwa schłodzić. Ananasy odsączyć z zalewy (zalewę zostawić!, u mnie było jej około 3/4 szklanki). 6 krążków pokroić w kosteczkę, przełożyć do miseczki. 5 łyżek zalewy podgrzać mocno, rozpuścić w niej żelatynę, schłodzić do temperatury pokojowej. Śmietankę ubić na sztywno, dodać cukier, zmiksować. Do żelatyny dodać 2 łyżeczki śmietany, wymieszać, po czym przelać całość do bitej śmietany, szybko zmiksować na najwyższych obrotach. Wsypać pokrojone ananasy, wymieszać. Wsadzić do lodówki do częściowego stężenia kremu, ma mieć konsystencję ubitej śmietanki. Pierwszy blat kakaowy nasączyć 3 łyżkami zimnej zalewy ananasowej, rozprowadzić na nim połowę kremu.

2.  Następnie przykryć drugim blatem biszkoptowym, nasączyć do tak jak poprzednio. Potem wyłożyć resztę kremu, wyrównać powierzchnię, wsadzić do lodówki do całkowitego stężenia. W tym czasie galaretkę rozpuścić w 200 ml wrzątku, wlać do płaskiego naczynia, ostudzić.

3. Schłodzić w lodówce do stężenia. Następnie galaretkę pokroić w kosteczkę. Pozostałe krążki ananasa pokroić w kosteczkę, poukładać na wierzchu ciasta. Pokrojoną w kostkę galaretkę, również fantazyjnie rozrzucić na owoce. Cytrynę pokroić w plasterki, poprzecinać je na pół, obłożyć tort dookoła, związać wstążeczką.

1 komentarz :

  1. Daga nominowałam Cię do zabawy Liebster Blog Award
    https://fiolkowakuchniamalgorzaty.wordpress.com/liebster-blog-award-2015/

    OdpowiedzUsuń